Έκπτωση IRPF για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σημεία φόρτισης

Αν το 2024 αγοράσατε σημείο φόρτισης ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να υποβάλετε τη δήλωση φόρου εισοδήματος. Η νέα έκπτωση IRPF για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σημεία φόρτισης της ισπανικής κυβέρνησης σας επιστρέφει το 15% του κόστους.

Σε αυτό το άρθρο σας εξηγούμε πώς μπορείτε να εκπέσετε από το IRPF την αγορά του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου και του φορτιστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος.

Ενημέρωση 1 Απριλίου 2025: Το Plan MOVES III επεκτείνεται με αναδρομική ισχύ έως 31 Δεκεμβρίου 2025. Ισχύει για αγορές που πραγματοποιήθηκαν από 1 Ιανουαρίου 2025.

Ανακτήστε το 15% του κόστους του σημείου φόρτισης με τη βοήθεια της έκπτωσης IRPF για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Hacienda σας το κάνει πιο εύκολο από ποτέ με επιδοτήσεις για την αγορά σημείων φόρτισης στην Ισπανία. Μπορείτε ήδη να επωφεληθείτε στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος του 2024 από την επιστροφή του 15% του κόστους του σημείου φόρτισης και της εγκατάστασής του.

Προϋποθέσεις για να ζητήσετε την έκπτωση IRPF για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή το σημείο φόρτισης στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος

Η Hacienda επιστρέφει το 15% του κόστους αγοράς του σημείου φόρτισης και της εγκατάστασής του, που έχει πραγματοποιηθεί από 30 Ιουνίου 2023 έως 31 Δεκεμβρίου 2024. Αν η εγκατάσταση έχει γίνει πριν από 31 Δεκεμβρίου 2023, η έκπτωση IRPF πρέπει να ζητηθεί στην Εκστρατεία Δήλωσης Εισοδήματος του 2023. Από την άλλη, αν η εγκατάσταση του σημείου φόρτισης έχει γίνει το 2024, η επιδότηση IRPF για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σημεία φόρτισης πρέπει να ζητηθεί για τη φορολογική χρήση 2024.

Επομένως, για να επωφεληθείτε από αυτές τις εκπτώσεις για το σημείο φόρτισής σας το 2024 πρέπει να πληροίτε αυτές τις προϋποθέσεις:

  • Η αγορά και η εγκατάσταση του σημείου φόρτισης πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2024 και της 31ης Δεκεμβρίου 2024.
  • Ο φορολογούμενος πρέπει να είναι ιδιοκτήτης του ακινήτου στο οποίο έχει εγκατασταθεί το σημείο φόρτισης.
  • Το μέγιστο κόστος στο οποίο εφαρμόζεται η έκπτωση είναι 4.000€, για την αγορά και την εγκατάσταση του σημείου φόρτισης.
  • Ο αιτών την έκπτωση πρέπει να είναι φυσικό πρόσωπο.

Αυτή η έκπτωση IRPF για το σημείο φόρτισης γίνεται σύμφωνα με το άρθρο 68 του Νόμου 35/2006 για τον Φόρο Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και τη μερική τροποποίηση των νόμων για τους Φόρους Εταιρειών, τον Φόρο Εισοδήματος Μη Κατοίκων και τον Φόρο Περιουσίας.

Πώς γίνεται η έκπτωση IRPF για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Η ισπανική κυβέρνηση έθεσε σε ισχύ την έκπτωση έως 3.000€ IRPF για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Η Hacienda σας επιστρέφει, στην Εκστρατεία Δήλωσης Εισοδήματος 2023 και 2024, το 15% του κόστους του ηλεκτρικού σας οχήματος. Αν αγοράσατε το όχημα μετά τον Ιούνιο του 2023, χρειάζεται μόνο να πληροίτε τις παρακάτω προϋποθέσεις για να έχετε πρόσβαση σε αυτή την έκπτωση για το ηλεκτρικό σας όχημα.

Αν σας αρέσουν τα μικρά αυτοκίνητα, σας προτείνουμε να ρίξετε μια ματιά στην κορυφαία λίστα μας με μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

Προϋποθέσεις για την έκπτωση IRPF για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Όπως και για την έκπτωση του σημείου φόρτισης στη δήλωση φόρου εισοδήματος, για την έκπτωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να λάβετε υπόψη πότε το αγοράσατε. Αν αποκτήσατε το ηλεκτρικό όχημα το 2023, δηλώνεται στη φορολογική χρήση 2023 και αν αποκτήσατε το όχημα το 2024, πρέπει να δηλωθεί στη φορολογική χρήση 2024. Αν σκέφτεστε να αγοράσετε υβριδικό αυτοκίνητο, ανακαλύψτε τα πιο αξιόπιστα υβριδικά αυτοκίνητα του 2023 σύμφωνα με την OCU.

Επιπλέον, πρέπει να πληροίτε τις παρακάτω προϋποθέσεις αν θέλετε να εκπέσετε από το IRPF την αγορά του ηλεκτρικού σας οχήματος στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος του 2024 και να επωφεληθείτε από τις επιδοτήσεις IRPF:

  • Η αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2024 και της 31ης Δεκεμβρίου 2024.
  • Η έκπτωση IRPF για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πραγματοποιείται με μέγιστη αξία 20.000€
  • Το ηλεκτρικό όχημα πρέπει να προορίζεται για ιδιωτική χρήση, ο αιτών πρέπει να είναι φυσικό πρόσωπο. Δεν μπορούν να επωφεληθούν από αυτή την έκπτωση IRPF τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για μεταφορά εμπορευμάτων ή για ενοικίαση.

Αν σας ενδιαφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα, σας προτείνουμε να ρίξετε μια ματιά σε ένα αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία, το BMW i8.

Πού βρίσκεται η έκπτωση IRPF για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το σημείο φόρτισης στη δήλωση;

Η έκπτωση IRPF για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και σημείων φόρτισης πρέπει να συμπληρωθεί στη Δήλωση Φόρου Εισοδήματος, στην ενότητα «Γενικές Εκπτώσεις» και μέσα στην ενότητα «Έκπτωση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων plug-in και οχημάτων κυψέλης καυσίμου και σημείων φόρτισης».
 Έκπτωση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων plug-in και οχημάτων κυψέλης καυσίμου και σημείων φόρτισης

Πεδία που πρέπει να συμπληρωθούν για την έκπτωση IRPF του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου

Στην περίπτωση εκπτώσεων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, πρέπει να συμπληρωθούν τα εξής στοιχεία για τον υπολογισμό της έκπτωσης:

  • Η Κατηγορία τύπου οχήματος (Επιβατικό, ελαφρύ τετράτροχο, βαρύ τετράτροχο, μοτοσικλέτα)
  • Ο Συγκεκριμένος τύπος οχήματος (BEV, EREV, PHEV, FCB, FCHV).
  • Το NIF/NIE του προσώπου ή της οντότητας που πωλεί.
  • Η τιμή πώλησης του οχήματος με όλα τα έξοδα που περιλαμβάνονται (τέλος ταξινόμησης, ΦΠΑ κ.λπ.).
  • Τα επιδοτούμενα ποσά που έχουν ζητηθεί (ακόμη και αν δεν έχουν ακόμη εισπραχθεί).
  • Ο τρόπος απόκτησης (πινακίδα κυκλοφορίας και ημερομηνία ταξινόμησης ή αν πραγματοποιείται με καταβολή ποσού σε λογαριασμό).

Παράδειγμα της έκπτωσης IRPF για το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο

Όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα, έτσι θα φαινόταν αυτή η ενότητα της Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος μετά τη συμπλήρωση των στοιχείων και το πάτημα του «Αποδοχή». Το σύστημα υπολογίζει το ποσό της έκπτωσης.

Πρέπει να συμπληρωθούν τα εξής στοιχεία για να ζητηθεί η έκπτωση για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων

Πεδία που πρέπει να συμπληρωθούν για την έκπτωση IRPF του σημείου φόρτισής σας

Στην περίπτωση εκπτώσεων για την αγορά και εγκατάσταση σημείων φόρτισης, πρέπει να συμπληρωθούν τα εξής στοιχεία για τον υπολογισμό της έκπτωσης.

  • Τα στοιχεία του ακινήτου όπου έχει εγκατασταθεί το σημείο φόρτισης.
  • Τα στοιχεία σχετικά με την εγκατάσταση (NIF του εγκαταστάτη και η ημερομηνία ολοκλήρωσης της εγκατάστασης).
  • Τα καταβληθέντα ποσά (δηλαδή το κόστος της εγκατάστασης και του σημείου φόρτισης).
  • Τα επιδοτούμενα ποσά (σε αυτή την ενότητα συμπληρώνονται μόνο τα ποσά που έχουν ήδη εγκριθεί).

Παράδειγμα της έκπτωσης IRPF για το σημείο φόρτισής σας

Όπως δείχνει η συνημμένη εικόνα, αυτή η ενότητα της Δήλωσης Φόρου Εισοδήματος εμφανίζει το αποτέλεσμα αφού καταχωρίσετε τα στοιχεία και επιβεβαιώσετε πατώντας «Αποδοχή». Το σύστημα υπολογίζει το αντίστοιχο ποσό της έκπτωσης 15%.

Πρέπει να συμπληρωθούν τα εξής στοιχεία για τον υπολογισμό της έκπτωσης για την αγορά και εγκατάσταση σημείων φόρτισης

Απολαύστε όλες τις εκπτώσεις και τις επιδοτήσεις κατά την εγκατάσταση του σημείου φόρτισής σας με τους επαγγελματίες εγκαταστάτες της V2C. Βρείτε τον εγκαταστάτη σας αν δεν έχετε ακόμη το σημείο φόρτισής σας, θα σας συνδέσουμε με τον πλησιέστερο εγκαταστάτη σας. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας αν έχετε οποιαδήποτε απορία σχετικά με τις εκπτώσεις για το σημείο φόρτισής σας V2C.

Αν ενδιαφέρεστε για φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σας προτείνουμε να συμβουλευτείτε τον οδηγό μας για φθηνά μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου σας δίνουμε όλες τις οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσετε για να βρείτε φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.